הסיפור המדהים על ניצב משה צ'יקו אדרי

איך הפך העיתונאי לשעבר בוקי נאה ליעד של משטרת מחוז תל אביב? ואיך זה קשור לניצב משה צ'יקו אדרי מועמדו של גלעד ארדן, שכמעט היה למפכ"ל. לקרוא ולא להאמין. משטרת לואי דה פינס.

בוקי נאה, הוא חבר שלי. זאת עובדה. אבל לא בשל כך אני כותב את הדברים. קראתי בדף הפיסבוק שלו סיפור על ניצב משה צ'יקו אדרי, מי שהיה אמור להתמנות למפכ"ל המשטרה, ולולא אני מכיר את בוקי ויודע שכל מילה שלו היא אמת, הייתי בטוח שזה סיפור שעיתונאי עם הרבה דמיון בדה מליבו.

בוקי נאה, היה הכתב המיתולוגי לענייני משטרה של יותר מעיתון אחד. סיפורי הצבע שלו קישטו הרבה עיתונים, ולמרות שהם נראו לפעמים מופרכים בגלל כתיבתו האישית של בוקי, כל מילה בהם הייתה תמיד אמת.

גם בסיפור הזה הכל אמת, והוא יכול להעיד על הבחירה המוצלחת של השר גלעד ארדן, אבל בעיקר על יכולתו של ארדן למצוא  את משה צ'יקו אדרי מבין כל המועמדים ולהציע אותו כמפכ"ל.

בוקי נאה, היה לא רק כתב משטרה, אלא גם  פרשן טלוויזיה. כשבאולפנים הממוזגים רצו לדעת מה קורה בשטח הזמינו תמיד את בוקי שהסיפורים שלו היו תמיד עדות ממקור ראשון .

מה לעשות אבל אחת הפרשנויות של בוקי נאה, לא נשאה חן בעיניו של  ניצב משה אדרי שהיה מפקד משטרת מחוז תל אביב. ניצב אדרי הזדרז לנהוג מנהג בעלים והורה לאנשי הדוברות של משטרת מחוז תל אביב, לנתק את בוקי נאה ממערכת הדוברות של המשטרה שאליה הוא היה מחובר 35 שנים.

מנהג בעלים כבר אמרנו? המשטרה היא אחוזתו הפרטית של ניצב אדרי, ברצותו יעביר מידע וברצותו יעניש את הכתב שהעז לומר דברים שאוזנו של אדרי לא אוהבת לשמוע..

                                                בוקי לא פראייר

מי שמכיר את בוקי כמוני יודע שלא רק שהוא לא פראייר, הוא גם לא מפחד. בוקי החליט שלא להבליג על  מה שעשה לו ניצב אדרי, וכתב לו במכתב מה דעתו עליו. אדרי, כנראה טיפוס רגיש במיוחד נפגע בקלות, בעיקר שכותבים לו שהוא לא בעל הבית של המשטרה.

יש פרט קטן שחשוב שתדעו. מאז שבוקי החליט שהוא מיצה את עבודתו כעיתונאי, הוא עורך סיורים בחצר האחורית של תל אביב, או כמו שהוא מגדיר "סיור בין פחי הזבל בחצר האחורית של העיר", בסיורים הוא מספר על שוטרים וגנבים, מפגיש את אורחיו עם עבריינים שטוענים שחזרו למוטב ועם יצאניות שאין סיכוי שיוותרו על עבודתן המכניסה.

אז מה עושים שוטרי משטרת תל אביב כשמפקד המחוז שלהם כועס על בוקי נאה? מנסים לפגוע במטה לחמו ובפרנסתו, והכל בגלל שניצב אדרי נפגע מאד מהאמירה של בוקי בטלוויזיה, וגם מהמכתב  האישי שבוקי כתב לו.

בכל פעם כשבוקי היה מגיע עם האוטובוס ששכר לסיורי הלילה בדרום העיר מנעו ממנו השוטרים לעבוד. הם רשמו לאוטובוס שבו נערך הסיור דו"חות תנועה, וגרשו את נהגי האוטובוס מהמקום. לשיא היצירתיות הגיעו שוטריו של אדרי. כשהחליטו לחסום באמצעות ניידות את כביש הכניסה לאזור, כשהם עושים זאת בשיתוף עם ניידות השיטור המקומי של עירית תל אביב.

בוקי, מספר בעמוד הפיסבוק שלו שהשוטרים שיכללו את השיטה: "הם היו מחנים באמצע הכביש ובורחים כדי שלא יהיה לי עם מי לריב".

                                              מצור משטרתי על בוקי

את שוטריו של ניצב אדרי, לא עניין כנראה מה היה קורה אם אמבולנס היה נאלץ להגיע בדחיפות כדי להעניק טיפול רפואי, העיקר שהם יכלו לבוא חשבון עם בוקי ולפגוע בו בבטן הרכה במטה לחמו.

נשמע דמיוני? אז לא. רצה הגורל ובאחד הסיורים שערך בוקי, ישב באוטובוס לא אחר מאשר המפכ"ל הקודם יוחנן דנינו, שהגיע לסיור יחד עם עובדי חברת הביטוח שבראשה עמד, כדי להתרשם מהחצר האחורית של תל אביב. רב ניצב בדימוס דנינו יכול היה להתרשם באופן בלתי אמצעי במה עוסקת המשטרה שזמן קצר קודם לכן הוא פיקד עליה, ועל מה מבזבזים משאבים במשטרת מחוז תל אביב.

הפניות של בוקי נאה, שנועדו להסיר את המצור המשטרתי על הסיורים שהדריך נענו בתשובות מגוחכות. המשטרה טענה שמה שהיא עושה נועד למנוע מאנשים ללכת לזונות ולכן היא סוגרת את הכביש. אבל מה לעשות בישראל אין חוק שאוסר ללכת לזונות, והחוק היחיד שקיים הוא זה שאוסר על יצאניות לשדל לקוחות.

ואם לא די בכל מה שקראתם, המשטרה קנסה גם את נהגי האוטובוסים על שחנו בחושך בסמטה צדדית קרוב לחצות, כשכל חטאם של נהגי האוטובוס שהם חנו פחות מ-12 מטר מפינת הרחוב.

בוקי שחמל על הנהגים שילם את הדו"חות מכיסו.

                                             המועמד של ארדן

לא צריך את שופט בית המשפט העליון אליעזר גולדברג, כדי שיקבע שניצב משה אדרי  לא ראוי לשמש המפקח הכללי של המשטרה. לא צריך לקרוא את עמוד הפיסבוק של עורך הדין האמיץ פיני פישלר, שכותב על עלילות "משטרת לואי דה פינס", כדי להתרשם שמה שנעשה לבוקי נאה הוא מעשה חמור תוך ניצול כוח המשרה והשררה.

המעשה הזה לבדו שבו הייתה כוונה לפגוע בפרנסתו של אזרח, רק משום שדבריו אינם נושאים חן בעני בעל דרגה ושררה במשטרת ישראל, מספיקים כדי להבין שמשה צ'יקו אדרי הוא לא האיש הנכון, ותפקיד המפקח הכללי של המשטרה אינו נכון עבורו.

צ'יקו אדרי לא יכול לטעון שהוא לא ידע, כשם שמשטרת מחוז תל אביב אינה יכולה לטעון שנפל פגם במעשיו של בוקי.

עובדה. בוקי נאה ממשיך בסיוריו. הקהל מגלה בהם עניין, והמשטרה לא ממשיכה באכיפה הבררנית,  אחרי שמשה צ'יקו אדרי אינו מפקד המחוז.

אני מציע שאם היחידה לחקירות שוטרים תחליט לחקור את כל עלילותיו של אדרי, כפי שפורסמו בימים האחרונים, היא לא תיפסח גם על הסיפור הזה שמעיד יותר מכל שהשחקן לואי דה פינס הוא כנראה המפכ"ל.

משה נסטלבאום הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי התנועה "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. הדברים הם על דעת הכותב, ואין בהם לשקף את עמדת "יושרה לישראל".

רישום תגובה