משה נסטלבאום

הרשימה של בני גנץ מתחילה להראות כמו מצעד הפזמונים* אחרי מגישת הטלוויזיה מיקי חיימוביץ, הרכש החדש של בני גנץ היא מגישת הטלוויזיה הדרוזית רדיד מריח* תוכלו למצוא ברשימה גם את איתן גינזבורג, ראש העיר שכשל לאחר שלא זכה באמון תושבי רעננה* האם נטייה מינית היא קרדום להגיע בעזרתו לכנסת* האם לשמות האלה מבקש גנץ את אמון הציבור?

האיש בעל המשקל הסגולי הרציני ביותר בשותפות החדשה גנץ –יעלון, הוא הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון. כל מי שפוגש את יעלון בשיחת פנים אל פנים, מוקסם מאישיותו ממנהיגותו ומקסמו האישי.

העובדה שהקסם האישי של יעלון, לא עובר כנראה את מסך הטלוויזיה, אינה סיבה להפוך את המפלגה החדשה שהקימו השניים למה שנראה יותר כבזאר. למי ששובצו ברשימה אין כנראה שום קשר אידיאולוגי, ומה שמנחה אותם הוא הרצון להתברג לכנסת הבאה.

בעוד שיעלון צירף לרשימה שני אנשים מוכרים ורציניים כמו צביקה האוזר, שהיה מזכיר הממשלה, ואת הד"ר יועז הנדל. נראה שגנץ מחפש יותר אנשים מוכרים מאשר מועמדים עם רקע ביצועי.

פגשתי את רא"ל בני גנץ, כשהגעתי אליו לשיחת תדרוך כששימשתי כמנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון. התרשמתי ממנו מאד כאדם בעל כושר מנהיגות ויכולת ניתוח מרשימים. זאת הסיבה שאני מופתע לראות במי הוא בוחר עכשיו לקשט את רשימתו. קשה להאמין שאם רשימה כזאת הוא יזכה באמון נרחב של הציבור.

מיקי חיימוביץ, היא מגישת חדשות נהדרת. היא אשה נעימה, רהוטה ומקצועית שהגישה בהצלחה רבה את מהדורת החדשות של ערוץ 2 והכינה סרטים דקומנטרים מקצועיים. אבל עד היום לא נפל בחלקי המזל לקרוא אפילו רשימה אחת שהיא כתבה, או לשמוע את דעתה בנושאים חברתיים, צבאיים או מדיניים.

יתכן שהיא שובצה ברשימתו של גנץ כמי שתופקד על שמירת החמלה על בעלי חיים, נושא שאין לזלזל בו, או שאולי תפקידה יהיה להפוך את מצביעיו של גנץ לצמחונים. אבל נראה לי שהמצביעים זקוקים להרבה יותר מזה.

רדיד מריח, היא מגישת חדשות, שעבדה ברשות השידור, ונקלטה כמגישת חדשות גם ב"כאן", תאגיד השידור הציבורי. אם היא תבחר היא עשויה להיות האשה  הדרוזית הראשונה בכנסת. בעבר היא הגישה את מהדורת החדשות של מוצאי שבת בעברית, ועשתה זאת במקצועיות רבה יותר ממגישת המהדורה הנוכחית מיכל רבינוביץ, (שלא נמצאה ראויה ובצדק להגיש את המהדורה המרכזית), אבל  זאת עדיין לא סיבה לשבץ את רדיד מריח ברשימה לכנסת.

הצופים שראו את רדיד מריח על המסך התרשמו מהגשתה. יש להניח שהיא נבחרה להגיש את מהדורת מוצאי שבת בתקופה שבה פעלה רשות השידור, למרות שהועסקה בחטיבת החדשות בערבית, כיוון שהיא דרוזית.

רדיד מריח, הוכיחה שהיא בעלת אישיות טלוויזיונית, שהשתייכותה הדתית אינה חשובה, אבל לתפקיד של חברת כנסת יש צורך בכישורים שונים והגשת חדשות אינה אחד מהם.

איתן גינסבורג, שיצא מהארון עם הרבה רעש וצלצולים, ובחר להצטלם עם בן זוגו ועם בנו הקטן, יכול למכור אולי את זהותו המינית, אבל לא הרבה יותר מזה. גינזבורג נחשב  עסקן בינוני, שלא חף מחנופה, ניסה למצוא נתיבות לליבם של חברי הכנסת של העבודה והצליח. אלה העתירו עליו שבחים, למרות שלאיש לא ברור על מה.

צריך כישרון גדול במיוחד למלא תפקיד של ראש עיר עד ליום הבחירות, ולספוג מפלה כמו שגינסבורג ספג מתושבי רעננה.

העובדה שגינסבורג, מוכן לעזוב היום את פעילותו הפוליטית ברעננה, ולוותר על מחויבותו למי שהצביעו עבורו, גם אם מדובר במצביעים לא רבים, מעידה על נאמנותו של האיש ועל ערכיו.

אם גנץ מחפש אופורטוניסט, או להתקשט ברשימה בהומו מוצהר, הוא מצא את האיש, למרות שיש ראויים הרבה יותר מגינזבורג. לא ברור איזה ערך מוסף יש לגינזבורג, שנתפס בקרב ציבורים רבים ברעננה קוריוז יותר מאשר מנהיג פוליטי.

גינזבורג לא יביא לגנץ מנדט אחד נוסף, אבל ההתעסקות הכרוכה ב"אכלו לי, שתו לי", תגרום לגנץ לא מעט כאבי ראש. אם יש לו ספק בכך, הוא יכול לשאול את חיים ברוידא, ראש העיר המצוין של רעננה, שהוכיח בתקופה הקצרה שדיבורים והבטחות סרק הם לא האג'נדה שלו והוא בוחר במעשים.

ברוידא, שהוכיח בארבעת החודשים שהוא ממלא את התפקיד של ראש עירית רעננה, שהוא בחירה מצוינת לתפקיד, יתקשה להודות בגלוי, אבל אני משוכנע שאין שמח ממנו על החלטתו של גינזבורג לעזוב את הפוליטיקה המקומית.

כשמשווים את אישיותו של ברוידא לזו של גינזבורג, אי אפשר שלא לפרוץ בצחוק. ברוידא, סגן אלוף במילואים, איש עם קבלות של מנהיגות ועשיה מול יללן מקצועי, שהוא עכשיו הבחירה של בני גנץ לכנסת.

לו גינזבורג היה מצליח להסביר בכמה מילים במה השתנתה איכות חייהם של תושבי רעננה, בתקופה קודם שנבעט מתפקידו, יתכן שהיינו נחשפים לשמץ של עשייה. אבל גינזבורג כבר בתפקיד הבא, ועם כישורים שהוא הוכיח כראש עיר זמני, אין סיבה שלא יהפוך בקרוב לשר בישראל .

גינזבורג, הוכיח לדעת המצביעים ברעננה שהוא לא שווה הרבה. כמי שבחר להשתלב בפוליטיקה המרכזית, הוא יאלץ לקרוא הרבה ואת כל האמת על יכולתו.

העדר מנהיגות וכישורים מהווים כנראה כרטיס כניסה לכנסת. בפוליטיקה הכל אפשרי.

עובדה.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו משקף את עמדת "יושרה לישראל".

רישום תגובה