פיני פישלר עורך דין מוכר, שמנהל כבר שנים רבות מאבק במשטרת ישראל, וזכה במסגרת בכמה הצלחות מרשימות עשה את זה שוב ובהצלחה.

במשך כל השנים פרסמה המשטרה פסיקות של בית הדין המשמעתי שלה, אבל הסתירה את שמותיהם של השוטרים המורשעים ואת תפקידם. המשטרה טענה בכל הרצינות שפרסום כזה יכול להוות סיכון ופגיעה בפרטיות השוטרים.

לא כך חושבת המשטרה כשהיא מדליפה מחדרי החקירות פרטים של חקירות שמתנהלות נגד אזרחים ואישי ציבור. המפכ"ל היוצא אלשיך טען בתוקף שהמדליפים הם עורכי הדין ולא המשטרה, טענה שבמרבית המקרים אין לה אחיזה במציאות.

אחרי מאבק של שנים, קיבל עו"ד פישלר, מכתב מעו"ד רעות בינג, ממחלקת יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים מכת שקובע שמתוך תפיסה של שקיפות והגברת אמון הציבור הורה המפכ"ל היוצא רוני אלשיך על מדיניות חדשה.

לפני שבועיים פרסמתי כאן סיפור שקשה להאמין שהוא התרחש במציאות והוא אמיתי. קצין ביחידה לזיהוי פלילי, החליט לביים סרטון הוצאה להורג בסגנון דאע"ש  במתקן של משטרת ישראל, ושילב בו שלושה שוטרים שהיו כפופים לו. הסרטון צולם בתוך מתקני היחידה לזיהוי פלילי במרחב דן.

לשם כך גייס הקצין שלושה שוטרים שכיסו את פניהם בבדים שחורים, החזיקו בידיהם חרבות, ודימו את עריפת ראשו של אחד השוטרים כשהוא כורע על ברכיו.

הקצין הועמד לדין, נקנס וננזף אבל המשטרה סירבה לפרסם את זהותו , למרות זכות הציבור לדעת, ולמרות שפרסום שם הקצין לא היה פוגע בפעילות המבצעית של המשטרה.

הערתי אז בציניות שיתכן שפרסום שמו של הקצין שהתגלה כבמאי סרטים מחונן עלול להביא לקצין גל של הצעות עבודה ובמשטרה חששו שהוא יתפתה ויבקש לעזוב..

על פי ההנחיה החדשה, מקרה כזה היה מובא  מיד לידיעת הציבור תוך פרסום שמו של הקצין והיחידה שבה הוא משרת. למשטרה דרושה היום הרבה יותר שקיפות מתמיד. הציבור איבד את האמון במשטרה ואם בצעד הזה יש להביא לשיפור האמון טוב שהוא נעשה.

דוגמא אישית

רמי גרינברג ראש העיר פתח תקווה הוכיח  איך הוא תופס ניהול תקין ויושר אישי. למען הגילוי הנאות, אני מנחה אירוע "שבתרבות" בפתח תקווה, אבל זו לא סיבה שצריכה למנוע ממני לכתוב על מעשה יוצא דופן, שלא נעשה  למיטב ידיעתי על ידי  אף ראש רשות מקומית בישראל.

אם מישהו מכם שמע על מעשה דומה אשמח שיביא זאת לידיעתי בצרוף אסמכתא, כדי שפרסם את הדברים.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב ראש אגודת העיתונאים בשתי תקופות כהונה. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו מבטא את עמדת "יושרה לישראל".

רישום תגובה